وبگاه شخصی سعید هراسانی

این وبلاگ شخصی و تنها بیان کننده افکار، یادداشت ها و مقالات نویسنده می باشد

وبگاه شخصی سعید هراسانی

این وبلاگ شخصی و تنها بیان کننده افکار، یادداشت ها و مقالات نویسنده می باشد

وبگاه شخصی سعید هراسانی

سعید هراسانی
دانشجوی ارشد مطالعات توسعه دانشگاه تهران
saeid Harasani
Graduate student of Development Studies at university of Tehran
E.mail: saeid.harasani@yahoo.com
Good Luck

https://t.me/saeidharasani_ch

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

برنامه ریزی توریسم

سعید هراسانی | يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۲۷ ب.ظ


در فایلی که شما پیشرو دارید، نگارنده برای واحد سیاست گذاری توریسم مقاله ای را گرداوری نموده است. آنچه شما لازم است بدانید نمی توان به این یاداشت ها مقاله گفت و بهتر است از آن به عنوان کارنوشت یاد شود.

در این کارنوشت نویسنده به صورت مختصر شرحی در باب اهمیت توریسم داده و بنیان های برنامه ریزی توریسم را بیان می دارد. به جهت اهمیتی که توریسم شهری و توریسم روستایی ( به عبارت کلی تر : توریسم مکانی) از لحاظ مکانی برای جذب توریست دارند، شرحی مختصر در این زمینه نیز بیان گردیده.

 

برای دریافت PDF متنی اینجا کلیک کنید

  • سعید هراسانی

شیخ فضل الله نوری و مشروطه مشروعه

سعید هراسانی | يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۰۸ ب.ظ

از جریان مشروطیت در ایران می توان تحلیلها و برداشتهای گونا گونی داشت وآن را"انقلاب"،"نهضت اصلاحی"،"ریفرم"وحتی به نوعی "فتنه "لقب داد،(شیخ فضل الله نوری و مشروطیت،مهدی انصاری،ص 13)اما نمی توان این حقیقت آشکار را منکر بود که به هر حال مشروطیت روند حرکت تاریخ این سرزمین را همچون نقطه عطفی تحت تاثیر قرار داد و نتایج متفاوتی به بار آورد.

هر چند تحرک مذهبی مراجع دیانت وآگاه ساختن مردم به آنچه در کشور می گذشت ،بخشی از عاملی است که در انقلاب تاثیر داشت و مبارزه غیر فعال مردم ایران را به مبارزه فعال تبدیل کرد اما جریان سیل غربزدگی که در جریان آزادخواهی ،قانون خواهی و مشروطه خواهی ظاهر گشت چنان فراگیر بود که بسیاری از معتقدان دیانت را به کام خود کشید...

برای همین بود که تصمیم گرفتم مشروطه را موضوع تحقیق خود قرار دهم و در میان آن نیز روحانیت را نشانه بگیرم و از نظر شخص بنده برجسته ترین روحانی آن روز شیخ کجوری بوده و اندیشه های وی تا هم اکنون نیز رازگونه می باشد.


                                       برای دریافتPDF متنی اینجا کلیک کنید


  • سعید هراسانی

قانون بودجه سال 91

سعید هراسانی | يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۰۳ ب.ظ

یکی از منابع اصیل تحقیقات در حوزه اقتصاد و رفاه اجتماعی در یک کشور قانون بودجه آن کشور می باشد؛ وبنابراین اطلاع از ردیف های بودجه ای آن برای تحقیقاتی که جهت تعادل در توزیع درآمد ها و ... انجام می شود، ضروری می باشد. در اینجا قانون بودجه سال 1391 برای عموم قرار داده شده که البته آشنایی با شیوه نگارش آن در فهم آن ضروری می باشد:


برای دریافت PDF متنی اینجا را کلیک کنید

  • سعید هراسانی

سند چشم انداز ملی

سعید هراسانی | يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۵۸ ب.ظ

همواره یکی از معیار های سنجش عملکرد دولت ها و منبع تحقیقی مفید برای شناخت نظام ایدئولوژیک یک کشور مطالعه چشم انداز آن نظام می باشد. در زیر می توانید سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران را دریافت نمایید:


برای دریافت PDF متنی اینجا کلیک کنید

  • سعید هراسانی